Zajmujemy się rehabilitacją w przypadkach:bark

• zespołu bolesnego barku
  • rwy ramiennej
  • nerwobóli
  • zmian pourazowych
  • niestabilności
  • przykurczy

bolesny bark

Zespół bolesnego barku może mieć wiele przyczyn, charakterystyczny ból obejmujący swoim obszarem całą okolicę stawu barkowego, łopatki, często pojawiają się ograniczenia zakresów ruchu (szczególnie u pacjentów cierpiących od dłuższego czasu)

rwa ramienna

Rwa ramienna (barkowa) najczęściej spowodowana jest zapaleniem nerwów w okolicy stawu barkowego, bóle często obejmują swoim zakresem całą kończynę. W przypadku ucisku w kręgosłupie na korzeń nerwu mogą występować dodatkowo zaburzenia czucia, obniżenie napięcie i siły poszczególnych  mięśni unerwianych przez uciśnięty nerw.

mięśnie grzbietu plecy

Duży wpływ na ruchomość stawu barkowego mają mięśnie grzbietu przyczepiające się do łopatki. Każdy ruch ręki aktywuje ruchowo łopatkę, w sytuacji kiedy mięśnie łopatki są zbyt mocno napięte, łopatka zaczyna nieprawidłowo poruszać się i wywoływać bóle w okolicy stawu barkowego. Do takiej sytuacji często dochodzi u osób prowadzących siedzący tryb życia, pracujących w niewłaściwej pozycji przy komputerze.

ruchomość miednicyCzęsto nawracające bóle stawów barkowych, mogą być również związane z zaburzeniami ruchomości miednicy. W takiej sytuacji dochodzi do dużych napięć w partiach mięśniowych biegnących od miednicy do odcinka szyjnego kręgosłupa. Dużą rolę odgrywa tu również powięź grzbietu i mięśni skośnych brzucha. Terapia stawu barkowego bez korekcji ruchomości miednicy może dawać efekt czasowej poprawy.
W swojej pracy terapeutycznej, rehabilitując staw barkowy przykładamy ogromną uwagę również do dysfunkcji współtowarzyszących mogących pośrednio upośledzać funkcje stawu barkowego. Bez tego trudno oczekiwać trwałej poprawy.